Má aktuální péče o pleť | 30+ | podzim 2016

Milé čtenářky blogu,

už je to dlouho, co jsem psala o své péči o pleť a něco málo jsem změnila, našla si nové oblíbence a tak nějak jsem se do toho starání se pořádně obula a už jsem si konečně z toho všeho udělala takovou rutinu, že se mi skutečně nestane se neodlíčit či nenapatlat se ráno krémem :-).
Moje pleť je v létě smíšená až mastná a v zimně zas sušší a citlivá - no, nemám to jednoduché...
Vyzkoušela jsem toho hodně a určitě ještě vyzkouším, protože to, co používám nyní funguje skvěle, ale stejně jako si zvyknou po čase vlasy na nějakou značku, a po pár měsících už nějsou výsledky tak ohromující, tak podobně to mám i s péči o pleť.
Tudíž produkty, které uvidíte na fotografiích mi do jednoho sedí, jsem nadšená a používám je vždy několik měsíců, ale pak se vrhnu zas na jiné jen kvůli tomu, že chci dávat své pleti pravidelně něco nového, ačkoliv to musí být zároveň opravdu účinné a funkční - proto je berte spíše jako ilustrační. Jejich recenze proběhne až v rámci spotřebovaných produktů :-)
Předesílám, že všechny kroky zůstávají neměnné, jen výběr krémů a sér se mi liší dle hutnosti a dle výživnosti na "zimní" a "letní".

Ranní péče



Každé ráno začínám opláchnutím obličeje studenou vodou, což skvěle probudí a hned po osušení pleti dopřeju spršku růžové vody. Zjistila jsem, že jako tonikum působí skvěle hlavně proto, že během minuty stáhne veškerou opuchlost a skvěle osvěží oční víčka. Zhruba po 20 minutách dávám sérum - v létě volím většinou nějaké stahující póry, v zimně raději výživnější či olejové. Poté aplikuji hydratační krém, v létě určitě musí mít SPF. Toto všechno dělám aspoň 10 minut předtím, než se jdu líčit, aby se vše pořádně vsáklo. Oční krém zatím nepoužívám, protože mi pak hůř drží korektor a nemám takovou potřebu ho dávat 2x denně.

Odlíčení a čištění pleti


To probíhá vždy před večerní sprchou, kdy nejprve dvojsložkovým odličovačem stáhnu oční makeup,  rtěnku a případně voděodolný makeup a pak minimálně 2x za sebou pleť vyčistím micelární vodou. Pokud používám nějaký hutnější či voděodolný makeup, sáhnu ještě po odličovacím mléku, které prsty promasíruju do pleti, nechám působit chvíli a smyji až v rámci sprchy. Pak už jen pleť dočistím tonikem a pokud přeci jen nějaká ta řasenka zůstává, sáhnu po odličovači na oči, které ale nemá mastné složení a doodlíčím.

Večerní péče



V této rutinně nechybí jak sérum, tak krém, ale i oční krém. Vybírám si produkty, které jsou jak hydratační, ale už i mírně protivráskové a bonusem je už i složení, které pomáhá proti prvním pigmentovým skvrnám a pleť prostě barevně sjednocuje. Rexaline je v tomhle boží kombo. Oční gel krém od Estée Lauder používám už přes rok a vyhovuje mi hlavně konzistencí. Moc nemusím klasické krémy, protože gel se velmi rychle vsákne. A jelikož jsem milovník rtěnek a rty dostávají zabrat, tak je rozmazluju výživným balzámem na rty a ten od NUXE je snad jediný, který dá těm rtům přesně ten "ochranný kabátek", který tak potřebují.

Rozmazlování pleti aneb něco navíc



Nejsem ten typ, co by na sebe pravidelně patlal masky a peelingy a využíval všemožné bonusové produkty.
Prostě od všeho trochu a podle potřeby. Tudíž je týden, kdy nepoužiju nic z toho, protože mi pleť nezlobí, a pak nevím, co jí dodat víc - jestli hydrataci, nebo ji trochu "zbrousit", nebo jí zase naopak dát masku proti akné (ano, i ve 30ti se mi občas vrátí puberta)...
Takže když bych to měla shrnout, tak lepící pásky na černé tečky použiji tak jednou, dvakrát měsíčně. 
Každou neděli se snažím si dopřát peeling a masku. Pokud mám mastnější pleť, volím peeling Ocean Salt od Lush, který trochu vysuší a dezinfikuje, pokud jí mám napnutou, pak sahám po jemnějším a krémovém či olejovém peelingu.
Čistě hydratační masku si dávám, pokud cítím, že pleti něco chybí, nebo jsem po propařené noci, kdy dostala zabrat a mimochodem tato od Clarins je mým svatým grálem. 
Nyní testuji masky od Peter Thomas Roth a musím říct, že mě zaujala hlavně ta s výtažkem z růží a to hlavně z toho důvodu, že se dá dát přes veškerou péči na noc, je to gelová maska a dává se v tenké vrstvě, takže vůbec není vidět a účinek je ráno prostě znát...aneb, pokud jste lazy na to nandat masku, opláchnout atd...tak tohle prostě jen napatláte tak nějak halabala a jdete spát :-).


Podle mého je důležitá pravidelnost a hlavně večerní čištění. Když se naučíte ten svůj postup dělat jako svojí rutinu, pak máte napůl vyhráno. Samozřejmě, že drahá kosmetika není samospásná, ale co do účinnosti se mi zatím vyplatila. A pokud nejste zvyklé na séra, rozhodně byste je měli zařadit, podle mě od 25+ dělají markantní rozdíl, krém beru spíše jako doplňkovou péči k hydrataci, ale séra jsou to, co tu pleť mění k lepšímu. 

A jak se staráte vy o pleť a máte případně nějaké "vychytávky"? :-)







Komentáře

Oblíbené příspěvky