Moje péče o pleť | My skincare routine aneb jak se probojovat ke skvělé pleti

Dlouho jsem se připravovala ne tento článek, jelikož jsem čekala, jestli se mi tahle rutina ustálí a jsem schopná se jí dlouhodobě držet. Ale nyní je to půl roku, co pravidelně dodržuju všechny kroky, o kterých budu psát a odměnou je mi skutečně skvělá pleť. Nemyslím si, že by můj článek byl pro vás, pokud je vám pod 25 let a řešíte spíše akné atd.,  ale myslím, že všechny ženy, které už mají potřebu se o pleť starat více a předcházet vráskám, se můžou inspirovat.

Nejdříve bych se chtěla dostat ke své pleti...v pubertě jsem dlouhodobě trpěla na akné a měla jsem mastnou pleť a někdy kolem toho mého čtvrtstoletí se to zvrtlo.  Moje vždy mastná pleť se stala smíšenou, kdy mám skutečně mastnější téčko, ale tváře poměrně dost suché, takže jsem najednou pociťovala něco, čemu se říká pnutí, když jsem se odlíčila atd. Než jsem pochopila, co se děje a přestala používat přípravky na aknózní pleť, tak to chvíli trvalo a pár let jsem pak hledala ta správná řešení. Nčkdy jsem ale bojovala s moc suchou pletí a při přemíře výživy mi zase vyskákalo akné.
Samozřejmě, hodně pomohla strava, to, že mi hormony přestaly lítat sem a tam, ale přeci jen, posledního půl roku mám už natolik vychytanou rutinu, že mám pleť témeř dokonalou - tak tedy já říkám pleti, která mě nijak netrápí, netrpím na suchá místa, ani na pupínky a podobné neplechy.

Říkám si, že si z toho můžete vzít alespoň nějakou inspiraci. Ano, samozřejmě kvalitní produkty mohou za mnohé, ale věřím, že ještě důležitější je nějaká disciplína v tom, opravdu všechny kroky pravidelně dělat a nevynechávat...udělat si z toho zvyk a ono se vám to vrátí. Produkty, které uvidíte na fotografiích jsou mé osvědčené a mám je v současné rutině, ale samozřejmě je střídám, zkouším nové a krémy se většinou mění dle ročního období - tudíž, berte je spíše jako ilustrační.

Tak pojďme na to!!! :-)

1. Večerní odlíčení

Bez tohodle kroku na nějaké zázraky rovnou zapomeňte...prostě čistá pleť je čistá pleť a je to základ pro vše ostatní.
Večer si nejdříve odlíčím oční makeup. Většinou používám dvousložkové odličovací vody na oční makeup a je jedno, jestli mám líčení voděodolné nebo ne. Prostě oko nedřete a vše jde rychle a hladce bez mnutí. Mám i pro citlivé oči bez olejové báze, ale ten používám jen, když mám skutečně jen hodně jemné líčení a řasenku, kterou lze odlíčit bez větší námahy. Rozhodně oko nemnu, spíše jemně stírám zeshora dolu a řasy jen přeloženým tamponkem napůl jemně přetírám. 


Pak přichází na řadu odlíčení pleti, obočí a zbytku řasenky. Nejvíce se mi osvědčilo odlíčení něčím mastnějším, jelikož to skvěle rozpustí makeup. Ať je to pleťové mléko nebo populární odličovací olej, či něco kombinovaného, jako je olejové mléko od Baley, které je mým svatým grálem. Mléko či olej vmasíruju do pleti, nepoužívám tampónek, ale klasicky relativně velké množství vmasíruju včetně obočí a řas (tam to doodlíčí řasenku absolutně dokonale). A pak, jelikož nerada oplachuju obličej pod tekoucí vodou, tak setřu takovou tou kosmetickou houbičkou, kterou seženete v každé drogerii za pár korun. Namočíte, vyždímete a setřete naráz vše z obličeje. Jiná alternativa může být klasická žínka či malý navlhčený ručník, ale to se musí často prát atd... ale může vám to více vyhovovat.


No a pak přichází teprve krok, který většina žen, co znám, má jako jediný, a to je dočištění micelární vodou. Prakticky po předchozích krocích už je tamponek téměř čistý, ale přeci jen, něco se občas najde a vyhovuje mi více, než tonikum.



2. Večerní rutina

V této nevynechám tři kroky péče a to je sérum, oční krém a pořádný výživný hydratační krém. Dříve jsem séra zcela vynechávala, ale s nimi jde opravdu o zcela jiný level, který vám pleť ihned vynahradí. Kombinace produktů níže je mojí topovkou. Samozřejmě zkusím i jiné, a co se týče tohoto krému od Benefitu, po zimě už by na mě byl moc výživný, ale teď je to prostě bomba. Ale i tak si myslím, že jde nahradit levnější variantou. Sephora i Yves Rocher mají v portfoliu docela slušná séra, cenově dostupnější a vydrží neuvěřitelně dlouho, Ziaja má zase skvělé oční krémy za pár korun a krém, pokud používáte i sérum, pak nemusí být také z high-end řad,  ale měl by sedět vaší pleti a být na noc přeci jen výživnější.


Většinou krém roztírám i na krk, ale přeci jen, je tam kůže jemnější a více mi k její péči sedí oleje. Nejradějí mám ty od Saloosu, ale skvělý je i klasický kokosový olej.  Nejlepší způsob aplikace je nahřát ho v dláních a vmasírovat do pleti.



3. Ranní péče o pleť

Nevím jak vy, ale já se ráno potýkám s otoky kolem očí, takže aby byly oči tzv. ready a nebyly opuchlé, tak nejvíc osvědčený je oční gel s aloe vera a světlíkem lékařským, který uchovávám v lednici, takže studený hned po probuzení jemně vetřu na víčka a je po problému. Navíc stojí pár korun, vydrží vám měsíce a seženete ho v lékárnách.
Další kroky jsou obdobné, jako u péče večerní. Micelární voda, sérum a hydratační krém na pleť, v létě volím ty, které obsahují SPF, jelikož pigmentové skvrny ji o mě již pokouší...bohužel.



4. Peeling

Tento krok né každá z vás používá, ale pro každou pleť se dá najít peeling, který vám bude vyhovovat. Pro citlivou pleť jde o jemné s neabrazivními složkami, či s olejovým základem, který je skutečně jemný. Já ho používám pravidelně 1x týdně před aplikací masky a různě je střídám, ale ten od Balei většinou použiju tak jednou za tři dny společně s mlékem či olejem na odlíčení pleti. Nedrhnu pleť nijak dlouho, jen tak jemně, pro oživení. Ten důkladnější peeling zas dělám s kvalitnějšími peelingy, které nejsou tolik drsné nebo, jako ten z Lushe, je přírodní a pokud se nechá i chvíli působit, funguje i jako skvělá osvěžující maska.



5. Maska na pleť

Poslední věc, na kterou byste si měly zvyknout, a aplikovat 1x týdně,  protože přeci jen pleť někdy potřebuje nějaký ten bonus navíc. Zkoušela jsem různé, dříve jsem dávala přednost spíše slupovacím, různým gomážím atd., pak mě zase chytla vlna gelových masek s ovocnými vůněmi a měla jsem jich vždy několik. Co jsem ale zkusila tuhle Magnaminty masku od Lushe, tak nedám na ni dopustit a ani jinou v současné době nevlastním. Zneškodní každou neplechu, která se případně jen pokouší objevit, zároveň skvěle hydratuje a klidní podrážděnou pleť. Nestojí zase tolik, vzhledem k  obvyklým cenám Lushe. a pár měsíců vydrží. Ale pro mě je to učiněný zázrak - a to mi přitom vůbec nevoní. 
Každopádně, existuje spousta receptů na domácí masky s medem či olivovým olejem pro suchou pleť, na mastnou pleť zase zabírá okurka, a prostě hledejte, dokud nenajdete svojí masku, která vám skutečně uleví od toho, co vás případně s pletí trápí. Ale podle mě, tato péče, by se neměla vynechávat.




Tak o to je mé dlouhé info o tom, jak já dosáhla - na mé poměry - skvělé pleti.
Dlouhý článek, já vím, ale zkrátit to skutečně nešlo :-)

Inspirovali jste se? Máte jinou rutinu či nějaké osvědčené produkty či postupy? Sem s nimi do komentářů :-)

Hezký den všem!!!


Komentáře

Oblíbené příspěvky